ویدیو1 دقیقه ای از همان روزها با زبان حال و روز و ایرانیان “عاقل و فرزانه” از هر گروهی 

. مقدمه
نه جامعه شناسم و نه در هیچیک از علوم اجتماعی ادعای تخصصی دارم. تنها داوطلبی بدون وابستگی به جناح خاصی. با نیتی مشخص و بر اساس استانداردهایی در تلاشم  که فرا جناحی و فرافرقه ای باشم. به عنوان کسی که در برخی از کلاس های آموزشی  تحول از درون شرکت کرده و سالهایی نیز داوطلبانه در خدمت دیکران بوده است آنچه که از ارتباطات شخصی دور و برم بعنوان نمونه کوچکی بذهنم رسیده به قصد چاره جویی و مشارکت شما با حصور همگان در میان بگذارم که از این پس هر دلسوز وطنی بتواند در بهبود و تعالی این گفتگو شزکت داشته باشد

اگر توانستیم در یک گفتگو بر اساس ساخت نهاد های مدنی (بر اساس مشارکت در کردار نیک= عمل الصااحات) موفق و موثر باشیم میتوانیم امید داشته باشیم در یک اتاق گفتگو در سطوحی بزرگنر حتی ملی نیز موثر و موفق باشیم. طرح گفتگویی است در جهت ایجاد فضای مناسب برای یک پلورالیسم بومی ایرانی که تنها راهکار قابل قبول و رو به جلو برای استقلال و موحودیت ایران با نقشه کنونی است. در این میان کمبودهایی دارم که همه ما بنوعی متفاوت از آن را ممکن است داشته باشیم. کسری های مرا یادآوری کرده و  منتظر انجام تغییرات و یا جوابگویی باشید تا گفتگو بارور شود. منصانه و راهگشاست است که در انتظار شنیدن کمبودهای های خود و یا جناح خود در ادامه گفنگو با دیگران نیز باشید زیرا  هر یک از ما در دایره های بسته ای جز تایید و تعریف از یکدیگر ندیده ایم و شناختی از یکدیگر که هدف تفاوتها بوده است بوجود نیامده است. این که من و شما چه هستیم و یا که هستیم هیچگونه ربطی به آنچه چگونه بنظر دیگران میرسیم ندارد و با هم برابر نیستند. بنابراین آنچه را که بنظر دیگران میرسیم با آغوشی باز بپذیریم. تحول لازم در خود را ایجاد کنیم که دیگر آینگونه بنظر نرسیم و ایمان بیاوریم که نغییرات در بیرون از ما و حتی خواسته های ما از دیگران از دورن ما آغاز میشوند

مرا زود قضاوت نکنید که ممکن است تا نقد شما نظر بهتری در همین فاصله از کسی شنیده باشم و نظرم را تفییر داده باشم و یا اگر نشنیده ام با یادآوری شما تغییر بدهم. فرض اینکه دیگران آن را به من یادآوری کرده اند هم اصلا پیش فرض درستی نیست. شما هم آدم دیروز و یا روزهای گذشته نیستید مگر این که خود بر ادامه آن اصرار بورزید و با آنچه که میدانید لجبازی کنید. از تحول و تفییر نهراسیم و با آغوش باز تغییر را در خود و دیگران بپذیریم.  اگر با نا امیدی بر اساس گذشته ها قضاوت کنید گفتگویی در کار نخواهد بود و یا شما در آن شرکت نخواهید داشت

اگر چه این صفحه در فیس بوک و توئیتر و دیگر وسائل ارتباطی در میان گذارده خواهد شد ولی در هیچ کجا بجز این سایت و همین صفحه به مطالب و پیشنهادات و یا انتقادات پاسخ نخواهم داد و تعهدم به پاسخگویی فقط در همین صفجه است و به این ترتیب شما هم مرکزیتی برای درج تجربه ها و گفت و شنود خواهید داشت.. رسانه های جمعی پس از گذشت مدتی از زمان دیگر قابل دسترسی برای آیندگان و حتی خودمان نبوده و یا قابل اصلاح نیستند و منهم وقت علافه و  یا امکانات پاسخگویی در همه رسانه ها را  ندارم

زمان بزرگترین دشمن ماست. اگر فکر و اندیشه خوبی دارید لطفا آن را با خود به گور نبرید. ازهمین همین دیدار و همین ستون نظرات برای بارور شدن خرد جمعی در یک کار نیک با جمعی در میان بگذارید و همگی در این احتمال زندگی کنیم که من و یا شما ویا دیگرانی که میتوانند برای تغییرات لازم فرهنگی برای جلوگیری از یک جنگ تمام عیار  و ساختن آینده ای بهتر از آنچه که هست موثر باشند فردا موجود نباشند (یا نباشیم) و یا موقغیت و فرصتی برای آن موجود نباشد. هدف مشارکت در انجام کار نیک است

در سه روز اول ناآرامی های اخیر ایران آبان 98 بگزارش عفو بین الملل سیصد نفر از تظاهر کنندگان کشته شده اند. این نویسنده در سالهای 82- 1383 خود از کسانی بوده که آماری بر اساس و دقیقا  میداند این سازمان داوطلبانه و بشر دوستانه با چه بیدقتی اول آمار را منتشر و پس از آن موکول به دیدار نمایندگان اعزامی در آینده میکند. مجاهدین در دهه هشتاد آمار کشته شدگان خود بگزارش عفو بین الملل به بیش از سی هزار رسانیده ولی در دهه نود به انتشار کتابی دست زدند که در آن حدود 5000 اسم وجود داشت و تعداد عکس ها و مشخصات قابل تعقیب ئ بررسی بسیار کمتر از آن.

 بگفته وزیر کشور رحمانی فضلی درمصاحبه تلویزیونی وی چهار روز پس ازآغاز تظاهرات بیش از 50 پایگاه و پاسگاه نظامی مورد حمله قرار گرفتند. 23 آمبولانس. 731 بانک. 140 مکان عمومی. 9 مرکز مذهبی. 70 پمپ بنزین. 307 خودروی مردمی غیر دولتی. 183 خودروی انتظامی. 1076 موتورسیکلت شخصی  نابود شده است. پس از آن حملات به کنسولگری های ایران در نجف و کربلا با خسارات و آتش سوزی توسط بازماندگان بعثی داعشی ها و بنام مردم معترض به فساد در عراق انجام شد. رغد صدام از اردن آنان را تشویق میکرد. وی همچنین یکی از توئیت های مریم رجوی را در “حمایت از مردم ایران ری توئیت کرده بود. طرفداری از “مردم معترض” کربلا و نجف و پوشش خبری لحضه به لحضه در سایت های وابسته به بودجه مخالفت و همه سایت های هویت مخفی مجاهدین خلق و دیگر وابستگان آشکار و پنهان به بودجه مخالفت بیگانگان با شادی در میان بینندگان این صفحه ها دیده میشد  
یاید بتوانیم راه حل های غیر خشونت آمیز را پیگیری کنیم. آن راه هایی که تلوزوزون های بیگانگان و همه تلوزوزون های فارسی زبان روی ماهواره هرگز نمی خواهند شما آن را بدانید و هرگز تبلیغ و تحلیل نمیکنند زیرا دیگر با آن “بودجه مخالفت” نمیشه دریافت کرد
راهکارهایی که جهان غرب برای تغییر در جامعه خود با ایجاد تغییرات پایدار و ماندگار از دهه 60 میلادی قرن گذشته برای خود انتخاب کرده است تغییرات تدریجی مسالمت آمیز در فرهنگ و فرهنگ سازی است و نه آنچه برای مصرف ما عقب ماندگان جهان سومی تهیه کرده و میکنند … با خائن ساختن و خائن تراشیدن از پناهندگان اقتصادی و سیاسی ما که فراوانند و محتاج پول و امکانات و پذیرش پناهندگی..با تهیه اسلحه برای جوانان ما و تبلیغ خشونتی که در رسانه ها فراهم میکنند…..

برخی انقلابیون دو آتشه در عالم فحاشی رایج تغییر و تحول از درون را “استمرار طلبی” خوانند ولی اتهامی است برون فکنانه زیرا استمرار طلب آنست که راه حل های قدیمی که در 170 سال گذشته کار نکرده را باز هم ادامه میدهد و انقلابی خواستار تغییر کسی است که راه حل جدید و راهکارهای جدیدی ارائه می دهد

دوستی با سابقه 28 -29 سال دوستی با نیتی شاید خوب ولی اسیر رسانه های جاری این ویدوی استمداد ملتمسانه ای از این خانم برایم فرستاد که با نام “پردیس آرت” در اینترنت همان روزها منتشر شده.  وی از همگی ایرانیان برون مرز با تکیه بر اطلاعات منتشر شده آنروزها و تلاش مفرط حقوق بشر فروشان حرفه ای در خواست میکنه تلفن همه مقامات بین المللی که در هر کجا هستند آرام نگذاشته و از آنان برای برای کمک به قیام و تحول در ایران کمک بخواهئد

درخواست دخالت خارجی در امور داخلی ایران جهت حل مشکلات و تصمیماتی کاملا داخلی و در سطح ملی

همه ایرانیان مسئول و همگی باید از خرد جمعی استفاده کنند نه این که از خارجی هایی که منافع خودشان را دنبال کرده و دنبال جاه طلبی های جهانی خودشون هستند

کدام کشوری در دنیا چنین امری را میپذیرد که ما دومی باشیم؟

تقاضا و هشدار
محتویات عکس ها و مطالب این صفحه تنها برای کشف حقیقت و راه یابی جمعی. راه حل عملی در مساعدت و همکاری برای انجام کار نیک تهیه شده است. تنها استفاده ای که در جهت آموزش فرهنگ قانونمندی و درس گیری که میتواند سودی برای همه مردم ایران داشته باشه استفاده ای بجاست و مجازات قربانی نادانی که بخیال واهی خود تلاش برای زندگی بهتری میکند سواستفاده از هدف و محتوای صفحه تلقی خواهد شد

“در جستجوی گوکل نام “پردیس آرت” نشان هایی از حضور این هنرمند نقاش در سایت “ایران پراجکت دات کام” پیدا شد.  وب سایت ایران پراجکت خود را حاصل همکاری و مشارکت هر داوطلب داخلی حتی سازمانهای دولتی و عده ای ایرانی مستقل در خارج کشور بدون وابستگی به هیچ دولتی وظیفه خود را در معرفی هنرمندان ایرانی جوان به بازارهای جهانی تعریف میکند

یعنی کسی که روزی نه فقط از موهبت تحصیل دولتی در ایران برخوردار بوده بلکه از تلاش ایرانیان خارج از کشور که بدنبال کمک به نسل جوان ایران هزاران اتهام وابستگی به جمهوری اسلامی را به جان خریده اند نیز منتفع بوده است

در فیس بوک پردیس آرت از همکاران نزدیک سلطنت (پهلوی) طلبان در اروپا به رهبری جناب رضا ضرابی وجود داره که این ویدیو از آنها صادر شده است. دربسیاری از کامنت ها از ایشان به عنوان نه فقط “بانوی مبارز” بلکه  “هنرمند” تام برده شده

نوع ارتباط برای فروش تابلو هایشان شاید بخاطر رعایت مسائل امنیتی! به ایمیلی اکتفا شده و حتی کشوری که بشود این آثار را درآن دید نیز وجود ندارد در حالی که این بانوی عزیز نمیدانند یافتن ابشان در چند لحضه برای ناتوانی مثل من در چند ثانیه از آنطرف دنیا هم میسر است

هم بزرگ شده و تحصیلکرده ایران آنهم از دانشکاه آزاد و واحد چمران. هر دو از محصولات انقلاب. مهم تر استفاده از خدمات ایران پراجکت برای معرفی “چمران آرت” در بازار های جهانی و هم استمداد از بیگانگان برای دخالت در حل مسائل داخلی ایران ؟

خانم “پردیس آرت” میدانی بسیاری از هموطنان تو محالف هرگونه دخالت خارجی هستند و به آن بی توجه هستی؟
آیا در زمانی در انتخاباتی و یا با قانونی مجوز دعوت بیگانگان در حل اختلافات داخلی ما را دریافت کرده ای؟

تنها پس از پیروزی در مبارزه با نفس سرکش مبارزه ای درونی و تفکیک مبارزه از خیانت و تظاهرات از اعتشاش شایسته لقب هنرمند مبارزی هستی که در نظرات فیس بوکی دریافت میکنی

در جوانی جان گرگت را بگیر – وای اگر این گرگ گردد با تو پیر – وآنکه با گرگش مدارا میکند – خلق و خوی گرگ پیدا میکند.    فریدون مشیری

. “نتیجه گیری از درخواست کمک بانوی “پردیس آرت
اینکه انتخاب سیاسی وی چه باشه به عهده خودش ولی اینکه از طرف مردم سرزمینش نمایندگی چنین اقدامی در دعوت از بیگانگان را دارد یا نه باید دید آیا در رفرندم و یا انتخاباتی چنین مسئولیتی به عهده وی گذاشته شده یا خیر. خود ایشان در تظاهراتی شرکت میکنه که برضد قانون محلی نباشه.
چه موقع یاد میگیریم که با قانون و قانون مندی بیگانه نبوده و برای تغییر و تحول به پلورالیسم بومی ایرانی  به بیگانه وابسته نباشیم؟
 اگر مشارکت اجتماعی برای تبلیغ قانون و قانونمندی و تغییر فرهنگی پایدار برای تغییرات روبنایی با استفاده از وسائل مدرن ارتباط جمعی مسئله ای جدی و در دسترس است این صفحه نیز برای کشف حقیقت و ایجاد گفتگویی ملی تهیه شده. برای ایشان هم فرستاده خواهد شد و مشتاقانه منتظر جواب ایشان به این نظرات هستیم
مشکل دخالت خارجی و تحریک در ایران بسیار فراتر از مشکل امروز و یا تفاوت اندیشه های ماست و اگر چاره ای داخلی و بومی و با شرکت همگانی مردم بر آن اندیشیده نشود تا آخرین قطره نفت در سرزمین ما ادامه پیدا خواهد کرد

؟

دستگیری عده ای پس از اغتشاشات که مقامات رسمی آن را زیر 1000 نفر و مخالفان آن را 7000 نفر گذارش کردند میتواند با رسوایی قانون شکنان و ایجاد دادگاهایی شبیه دادگاه های کشف حقیقت در آفریقای جنوبی در پیروزی نلسون ماندلا انجامیده و مشکل اغتشاش داخلی توسط سلطه طلبان جهانی را بدون خونریزی و برای همیشه حل کند

احترام به خون بیگناهان و شاهدان و همه قربانیان چه شهدای نیروهای انتظامی و چه فریب خوردگانی که بعلل مختلف به رسانه های بیگانگان اعتماد کرده اند استفاده از خرد جمعی و ریشه کن کردن عوامل نارضایتی در گرو تغییراتی در فرهنگ سیاسی چامعه است که همیاری همگان را می طلبد.  سرمایه های مشترک ملی فرهنگی و مذهبی فراوانی در این زمینه داریم که میتواند کمک باشد. استاد دانشگاهی در تلویزیون ایران در ترجمه آیه 33 سوره مائده با تاکید بر تشدید یقتتتلو (که آن را زجرکش کردن ترجمه کرد)  یصلبو (به تصلیب کشیدن) و یا نفی بلد (ینفو فی الارض) خواستار شدت عمل با دستگیر شدگان شد. دستور آیه 33 سوره مائده میتواند با نفی بلد …اجازه تقاضای پناهندگی گرفتن بجای اجرای اعدام نیز اجرا شود. همان رسوایی عمومی و اجرای حکم قرآنی اخراج کافیست ایران را از شر این فریب خوردگان نجات دهد تا واقعا توبه کنند. همین میتواند گسترش جامعه مدنی ایران از راه تحول از درون محسوب شود و جان عده ای هم نجات پیدا خواهد کرد

مسئولیت ایجاد فضای سیاسی اجتماعی مناسب که همه جناح ها  در انجام کار نیک = عمل الصالحات = میتصوا = همان “کردار نیک” از یکدیگر پیشی گیرند بر عهده همگان است.هرکس مسئول تحول و تغییر از درون خود و تحول در نزدیکترین حلقه های ارتباطات مورد اعتماد خود است. ایجاد نهاد جامعه مدنی سالم تنها درمشارکت در گفتار نیک و کردارنیک تجلی و مفهوم پیدا میکند. در پنداری نیک و با گفتاری نیک گسترش این سطور کرداری نیک است. عمل الصالحات انشالله

صفحه مرتبط و “چه باید کرد؟” برای تغییر در فرهنگ سیاسی با استفاده از انجام کار نیک جمعی و فراگروهی با هدف ایجاد نهاد مدنی بر اساس آن در ادامه گفته شده حد ممکن به همه نظرات  بطور عمومی پاسخ داده خواهد شد

 چه باید کرد؟

Pin It on Pinterest